Frågor och svar
Här har vi samlat svaren på vanliga frågor kring våra villkor. Saknar du en fråga? Ni är välkomna att antingen höra av er till er ansvariga kontaktperson hos oss eller kontakta oss på support@nj.se.
Vad är de viktigaste förändringarna i de nya villkoren (3.1) för mig som användare?
De viktigaste förändringarna är:
- Tydligare hantering av personuppgifter, inklusive ett personuppgiftsbiträdesavtal där det är lämpligt, för att säkerställa att all behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning.- Förtydliganden kring hur länge användargenererade data (t.ex. AI‑konversationer) sparas och vilken kontroll ni och era användare har över dessa.
- Klara riktlinjer för otillåten användning av våra tjänster, bland annat avseende automatiserade förfrågningar, kringgående av tekniska begränsningar och begränsningar i fråga om att mata in personuppgifter i vissa tjänster.
- Förtydligade skyldigheter att respektera immateriella rättigheter och andra tredjepartsrättigheter, inklusive regler för delning av innehåll och hur överträdelser hanteras.
- En möjlighet för oss att löpande uppdatera eller byta ut den teknik (LLM, stor språkmodell) som driver våra AI‑funktioner, så att ni alltid har tillgång till moderna och säkra verktyg. Framöver kommer vi endast att informera er när vi gör väsentliga förändringar av villkoren.
- De nya användarvillkoren introducerar vi för att förtydliga för användaren. Användaren ser och accepterar dessa i sin helhet samband med inloggning.